Meest gestelde vragen en antwoorden
Voor welke apparaat reparatie kan ik bij jullie terecht?
Welke kwaliteit beeldschermen leveren jullie?
Samsung
Apple
Huawei / Xiaomi / Sony / LG / Oppo / Motorola / OnePlus
Moet ik een afspraak maken om mijn toestel te brengen voor reparatie?
Het is wel handig maar het hoeft niet. Een belletje als u haast hebt of van ver komt is wel verstandig
Kan mijn telefoon worden gerepareerd terwijl ik wacht?
Ja zeker, is wel afhankelijk van drukte en soort reparatie (beeldscherm vervangen duurt meestal 15 to 30 min)
Moet ik mijn toegangscode geven voor reparatie?
Nee, niet nodig indien we alleen het beeldscherm vervangen (op de iPhone kunt u AssistiveTouch aanzetten is voldoende) zo kunnen we touch-functie van het scherm testen
Ja/nee, Voor de overige reparaties zoals een sensor/ speakers/ microphone / camera/ netwerk/wifi-antenne hebben we wel toegang tot het toestel nodig anders kunnen we niets zien of testen. Indien u bij blijft geen code nodig, wilt u afgeven en later ophalen dan graag code uitzetten (we gaan nimmer nooit in uw foto's kijken, bij de accu instelingen > batterijgebruik per app kunt u zien wat voor het laatste is geopend en dat kan niet gewist worden dus geen zorgen
Ik heb mijn telefoon laten vallen en nu zie ik strepen of donker puntjes op het scherm / scherm reageert niet is dit te maken?
Ja zeker, een nieuwe beeldscherm monteren en het is weer zogoed als nieuw
Gaan mijn gegevens verloren bij een reparatie?
Nee aangezien wij enkel het defecte onderdeel vervangen. Data wordt opgeslagen op het moederbord van uw smartphone of tablet – indien van toepassing ook op uw geheugenkaart. Zolang deze niet vervangen worden, blijft uw data dus behouden. Toch adviseren wij u om ALTIJD een back-up te maken van uw gegevens.
Is mijn telefoon weer waterdicht na de reparatie?
Hoewel we dezelfde seal-afdichting gebruiken als de fabrikant van uw apparaten om alles weer in elkaar te zetten, kunnen we geen waterdichtheid garanderen. Dit is hetzelfde waar u ook heen gaat, aangezien de IP-classificatie niet opnieuw kan worden ingesteld nadat een apparaat is geopend.
Ik heb meer dan één probleem met mijn apparaat, krijg ik korting?
Garantie
Voor alle Reparaties krijgt u 3 / 6 of 12 maanden garantie. Dit houdt in dat een product onbeschadigd zonder krassen in goede staat moet zijn. Heeft u toch schade? Geen probleem wij zoeken graag samen met u naar een passende oplossing.
Wat valt er niet onder garantie of verantwoordelijkheid van Xicom
Nee, Face ID is een zeer gevoelige projector deze onderdeel is onvervangbaar. Apple heeft bewust gekozen dat als deze vervangen worden dat Face ID niet meer zal werken. Face ID kun je ook niet bij Apple laten repareren.
Wat kan er voor zorgen dat de Face ID niet meer werkt?
Kunnen jullie Apple ID verwijderen
Nee, Apple ID verwijderen is onmogelijk alleen met een geldige aankoopbewijs kunt u naar Apple store in Amsterdam en als u geluk hebt gaan ze het verwijderen en het duurt weken.
Zijn de prijzen incl. btw?
Ja zeker, incl. 21% btw / onderdeel en arbeid wat u ziet is het eindbedrag wat u betaalt
Krijg ik een rekening voor mijn bedrijf of verzekering?
Ja zeker, na de reparatie noteren we uw gegevens en het gegevens van het apparaat en krijgt u een gespecificeerde factuur (PDF) per Mail.
Hoe kan ik betalen voor mijn reparatie of wat zijn de betaalmethoden?
Repareren jullie ook andere soorten telefoons die niet op de website staan?
Wij repareren elke smartphone. Bel ons gerust, we maken graag een prijsopgave.
Ik heb mijn telefoon in het water laten vallen kunnen jullie het maken?
Ja, we kunnen het professioneel reinigen tegen een bedrag van €35 incl. btw (zet uw apparaat absolute niet aan of als het kan direct uitzetten, in een bak rijst doen helpt niet, het vervuilt en beschadigt het apparaat nog meer) hoe snel het wordt gereinigd hoe meer kans op succes
Waarom geeft mijn apparaat de waarschuwing "Belangrijk informatie" of "Onbekend onderdeel" na de reparatie?
Apple doet er alles aan om wereldwijd reparaties buiten Apple onmogelijk te maken. Ze zijn in het verleden betrokken geweest bij rechtszaken en gaan nog steeds door met hun strategieën. Bovendien worden Apple-onderdelen niet vrijgegeven en moeten ze via alternatieve kanalen worden verkregen. Dit doen ze onder andere door middel van 'Parts Pairing', waarbij onderdelen van een iPhone aan elkaar worden gekoppeld met behulp van een chip en software. Als je bijvoorbeeld een originele accu van een iPhone 14 in een andere iPhone 14 plaatst, krijg je deze onheilspellende melding te zien.
Bij Xicom kunnen we elk model iPhone zonder problemen repareren. Na de reparatie werkt het apparaat weer 100% en hoef je je geen zorgen te maken. Houd er echter rekening mee dat er na de reparatie mogelijk een melding verschijnt waarin Apple de authenticiteit van het onderdeel niet kan verifiëren. Dit kan zelfs gebeuren als er volledig originele onderdelen zijn gebruikt. Deze melding verdwijnt meestal na 1 à 2 weken en heeft verder geen invloed op de functionaliteit van het apparaat.
Kortom, als je een prachtige iPhone hebt gekocht en je camera of scherm is kapot of je wilt de accu van je twee jaar oude iPhone vervangen, dan heb je twee opties:
- Naar de Apple Store in Amsterdam gaan en de hoofdprijs betalen.
- Bij Xicom laten repareren voor een lagere prijs en snellere service, met mogelijk een melding na de reparatie." Deze melding heeft echter geen invloed op de werking van het apparaat."
- MacBook / iMac / Laptop's / Tablet's / Smartphone's
Welke kwaliteit beeldschermen leveren jullie?
Samsung
- 100% origineel wordt direct bij Samsung besteld (0% retour)
Apple
- OEM = 100% origineel puled nieuw (0% retour)
- Compatible = 1 op 1 met de originele kwaliteit (0% retour)
- Buget hoge kwaliteit AAA+++ In-cell (1% retour) Het werkt perfect zowel beeld-kleuren als touch-gevoeligheid doet wat ie moet doen wel ietsjes breuk-gevoeliger (maar een nieuw originele iPhone kan ook kapot gaan als verkeerd valt of valt buiten op grind anders lees je dit niet).
Huawei / Xiaomi / Sony / LG / Oppo / Motorola / OnePlus
- 100% origineel wordt direct bij de fabrikant-dealer besteld
Moet ik een afspraak maken om mijn toestel te brengen voor reparatie?
Het is wel handig maar het hoeft niet. Een belletje als u haast hebt of van ver komt is wel verstandig
Kan mijn telefoon worden gerepareerd terwijl ik wacht?
Ja zeker, is wel afhankelijk van drukte en soort reparatie (beeldscherm vervangen duurt meestal 15 to 30 min)
Moet ik mijn toegangscode geven voor reparatie?
Nee, niet nodig indien we alleen het beeldscherm vervangen (op de iPhone kunt u AssistiveTouch aanzetten is voldoende) zo kunnen we touch-functie van het scherm testen
Ja/nee, Voor de overige reparaties zoals een sensor/ speakers/ microphone / camera/ netwerk/wifi-antenne hebben we wel toegang tot het toestel nodig anders kunnen we niets zien of testen. Indien u bij blijft geen code nodig, wilt u afgeven en later ophalen dan graag code uitzetten (we gaan nimmer nooit in uw foto's kijken, bij de accu instelingen > batterijgebruik per app kunt u zien wat voor het laatste is geopend en dat kan niet gewist worden dus geen zorgen
Ik heb mijn telefoon laten vallen en nu zie ik strepen of donker puntjes op het scherm / scherm reageert niet is dit te maken?
Ja zeker, een nieuwe beeldscherm monteren en het is weer zogoed als nieuw
Gaan mijn gegevens verloren bij een reparatie?
Nee aangezien wij enkel het defecte onderdeel vervangen. Data wordt opgeslagen op het moederbord van uw smartphone of tablet – indien van toepassing ook op uw geheugenkaart. Zolang deze niet vervangen worden, blijft uw data dus behouden. Toch adviseren wij u om ALTIJD een back-up te maken van uw gegevens.
Is mijn telefoon weer waterdicht na de reparatie?
Hoewel we dezelfde seal-afdichting gebruiken als de fabrikant van uw apparaten om alles weer in elkaar te zetten, kunnen we geen waterdichtheid garanderen. Dit is hetzelfde waar u ook heen gaat, aangezien de IP-classificatie niet opnieuw kan worden ingesteld nadat een apparaat is geopend.
Ik heb meer dan één probleem met mijn apparaat, krijg ik korting?
- Ja zeker, dan hoeft u niet de volle prijs te betalen. Bel ons voor meer informatie.
Garantie
Voor alle Reparaties krijgt u 3 / 6 of 12 maanden garantie. Dit houdt in dat een product onbeschadigd zonder krassen in goede staat moet zijn. Heeft u toch schade? Geen probleem wij zoeken graag samen met u naar een passende oplossing.
Wat valt er niet onder garantie of verantwoordelijkheid van Xicom
- Uw toestel moet voor de reparatie getest kunnen worden door de reparateur zo niet is Xicom niet aansprakelijk voor schade na de reparatie. U dient uw toestel aan te zetten en dan pas te overhandigen aan Xicom.
- Vlekken of Horizontale/Verticale lijnen of een beschadigt/gekrast beeldscherm valt niet onder garantie.
- Vocht / Val / Stoot of drukschade valt niet onder garantie.
- Touch ID: Er bestaat altijd een kans (1%) dat de touch id verloren gaat na het vervangen/repareren van beeldscherm, dit valt niet onder garantie en Xicom is hier niet voor aansprakelijk te stellen.
- Face ID: Er bestaat altijd een kans (1%) dat de Face id verloren gaat na het vervangen/repareren van beeldscherm, dit valt niet onder garantie en Xicom is hier niet voor aansprakelijk te stellen.
- Garantie is alleen geldig enkel op de vervangen/gerepareerd onderdeel.
Nee, Face ID is een zeer gevoelige projector deze onderdeel is onvervangbaar. Apple heeft bewust gekozen dat als deze vervangen worden dat Face ID niet meer zal werken. Face ID kun je ook niet bij Apple laten repareren.
Wat kan er voor zorgen dat de Face ID niet meer werkt?
- Eenmaal in aanraking gekomen met vocht via bovensten luidspreker (zelfs een druppeltje) schakelt Face ID uit en werkt niet meer
- Eenmaal in aanraking gekomen met vocht werkt Face ID niet meer
- Eenmaal gevallen een aan de boven kant scherm beschadigd kans groot dat het Face ID niet meer werkt
- Als de iPhone regelmatig valt of harde klap krijgt, beschadigd de Face ID kristal zeer snel, het kan zo zijn dat het werkt maar tijdnes het verplaatsen bestaat er een kans dat het niet meer werkt dit is niet te voorkomen en Xicom is hiervoor niet aansprakelijk.
- Als de bovenste oor speaker niet meer doet en moet vervangen worden werkt de Face ID automatisch niet meer omdat het aan elkaar is gekoppeld en gechipt door Apple.
- We vervangen dagelijks meer dan tientalen iPhone schermen en 9 van de 10 gaat natuurlijk de deur uit weer perfect met een werkende Face ID ondanks alle goede zorg en een professionele reparatie omgeving en methode kunnen wij geen garantie geven dat het ook blijft doen voor of na de reparatie omdat het afhankelijk is van veel factoren.
- Samenvattend Face ID kan gemakkelijk worden beschadigd en moeilijk te herstellen. Wees daarom zeer voorzichtig bij dagelijks gebruik. Zorg ervoor dat de telefoon is beschermd tegen waterschade of zware vallen.
Kunnen jullie Apple ID verwijderen
Nee, Apple ID verwijderen is onmogelijk alleen met een geldige aankoopbewijs kunt u naar Apple store in Amsterdam en als u geluk hebt gaan ze het verwijderen en het duurt weken.
Zijn de prijzen incl. btw?
Ja zeker, incl. 21% btw / onderdeel en arbeid wat u ziet is het eindbedrag wat u betaalt
Krijg ik een rekening voor mijn bedrijf of verzekering?
Ja zeker, na de reparatie noteren we uw gegevens en het gegevens van het apparaat en krijgt u een gespecificeerde factuur (PDF) per Mail.
Hoe kan ik betalen voor mijn reparatie of wat zijn de betaalmethoden?
- Pin
- iDeal (tikkie) QR code scannen
- Cash
- Op rekening, vraag naar de voorwaarde
Repareren jullie ook andere soorten telefoons die niet op de website staan?
Wij repareren elke smartphone. Bel ons gerust, we maken graag een prijsopgave.
Ik heb mijn telefoon in het water laten vallen kunnen jullie het maken?
Ja, we kunnen het professioneel reinigen tegen een bedrag van €35 incl. btw (zet uw apparaat absolute niet aan of als het kan direct uitzetten, in een bak rijst doen helpt niet, het vervuilt en beschadigt het apparaat nog meer) hoe snel het wordt gereinigd hoe meer kans op succes
Waarom geeft mijn apparaat de waarschuwing "Belangrijk informatie" of "Onbekend onderdeel" na de reparatie?
Apple doet er alles aan om wereldwijd reparaties buiten Apple onmogelijk te maken. Ze zijn in het verleden betrokken geweest bij rechtszaken en gaan nog steeds door met hun strategieën. Bovendien worden Apple-onderdelen niet vrijgegeven en moeten ze via alternatieve kanalen worden verkregen. Dit doen ze onder andere door middel van 'Parts Pairing', waarbij onderdelen van een iPhone aan elkaar worden gekoppeld met behulp van een chip en software. Als je bijvoorbeeld een originele accu van een iPhone 14 in een andere iPhone 14 plaatst, krijg je deze onheilspellende melding te zien.
Bij Xicom kunnen we elk model iPhone zonder problemen repareren. Na de reparatie werkt het apparaat weer 100% en hoef je je geen zorgen te maken. Houd er echter rekening mee dat er na de reparatie mogelijk een melding verschijnt waarin Apple de authenticiteit van het onderdeel niet kan verifiëren. Dit kan zelfs gebeuren als er volledig originele onderdelen zijn gebruikt. Deze melding verdwijnt meestal na 1 à 2 weken en heeft verder geen invloed op de functionaliteit van het apparaat.
Kortom, als je een prachtige iPhone hebt gekocht en je camera of scherm is kapot of je wilt de accu van je twee jaar oude iPhone vervangen, dan heb je twee opties:
- Naar de Apple Store in Amsterdam gaan en de hoofdprijs betalen.
- Bij Xicom laten repareren voor een lagere prijs en snellere service, met mogelijk een melding na de reparatie." Deze melding heeft echter geen invloed op de werking van het apparaat."